Gikisa Handelsbetingelser
Salgsbetingelser
Denne side er et selskab (Gikisa ApS) med base i Danmark.
Nedenstående salgs- og handelsbetingelser er gældende for alle køb imellem kunde & Gikisa ApS.
Kontakt
Hvis du har nogle spørgsmål til vores shop, produkter , eller en ordre du har afgivet, så kontakt os på info@gikisa.dk
Hvis du vil returnere varer, se venligt afsnittene “Fortrydelsesfrist” og “Reklamationsret” længere nede på siden.
Gikisa ApS
Gårdrækken 9 – Vallø
4600 Køge
Danmark
Copyright
Alle rettigheder, incl. copyright af alle tekster, billeder, links osv. er ejet og kontrolleret af Gikisa ApS.
Gyldighed
Når du bestiller produkter fra Gikisa ApS, accepterer du samtidigt vores salgs- og leveringsbetingelser. Disse betingelser kan til enhver tid blive ændret uden forudgående varsel og det er kunden selv der er ansvarlig for at tjekke disse betingelser før bestilling af produkter.
Ordre
Alle ordrer er genstand for accept og produkt tilgængelighed. Gikisa ApS tilstræber at alle priser på Gikisa ApS er korrekte, men kan ikke garantere at disse, før ordren er afgivet, bekræftet og afsendt. Gikisa ApS kan til enhver til ændre priser uden forudgående aftale.
Generelt om køb
Levering op til 10 hverdage efter bestilling. Der tages forbehold for trykfejl, prisændringer, udsolgte varer eller leverandørsvigt. Billeder kan afvige fra det fremsendte produkt, og det er derfor altid varenummeret der skal sammenlignes ved urigtigheder med produktet. Ønsker du at annullere en ordre, kontakt venligst Gikisa ApS via mail hurtigst muligt.
Betaling
Alle kredit-og kreditkort indehavere er underkastet validerings kontrol og godkendelse fra kortudstederen. Hvis udstederen af dit betalingskort nægter at tillade betaling til os, vil din ordre ikke blive accepteret og Gikisa ApS kan ikke gøres ansvarlig for eventuelle forsinkelser eller manglende levering.
Hvornår hæves beløbet fra kundens kort? – beløbet hæves når varen sendes / færdigekspederes.
Forsendelse
Gikisa ApS web-butikken bruger fragtmand til forsendelse af varer og henholder sig retten til kun at forsende til brofaste lokationer.
Reklamation
Ved reklamationer over forkerte eller beskadigede varer skal Gikisa ApS straks informeres om dette. Du bed konakte os via e-mail mail: info@gikisa.dk. Har du fået tilsendt en forkert vare eller er varen beskadiget, betaler vi naturligvis returfragten og hvis det er muligt, sender vi en ny vare til dig. Er dette ikke muligt, får du pengene tilbage.
Salg til erhverv
Der er ingen fortrydelsesret for erhvervsdrivende, og reklamationsretten er begrænset til 1 år.
Force majeure
Gikisa ApS har intet ansvar for eventuelle fejl på de leverede varer du har bestilt, eller enhver forsinkelse i forbindelse hermed, eller for nogen skader eller fejl på varer leveret, som er forårsaget af en begivenhed eller forhold uden for rimelig kontrol.
Sikker betaling
Gikisa ApS er godkendt hos NETS, der varetager alle net-betalinger i DK , og vi modtager betaling fra følgende kort/services:
Dankort, VISA/Dankort
Alle priser er angivet inklusiv moms. Gikisa ApS lægger stor vægt på at opretholde sikkerheden af de oplysninger, du giver, og derfor bruger vi avancerede Internet Security Systems til at beskytte dine data. Desuden er Gikisa beskyttet af en SSL (Secure Socket Layer) certifikat sikre at alle data, du sender igennem, herunder dit kredit / debet kort nummer, navn og adresse, krypteres og omdannes til kode, før det er sikkert overføres via internettet.
Fortrydelsesret
Ifølge nye EU-regler, som træder i kraft 13/6-2014, skal du varsle os om, at du ønsker at returnere en vare. Det skal ske senest 14 dage efter, du har modtaget varen. Skriv til os på info@gikisa.dk . Husk at oplyse Ordrennummer!
Herefter skal du hurtigst muligt – senest 14 dage efter – sørge for, at varen er retur hos:
Herunder oplyses det at friske fødevarer/drikkevarer er udelukket fra de 2 års klagerettigheder.
Gikisa saft skal indtages senest 2 måneder fra produktions dato.
Gikisa ApS
Att: Returvare
Gårdrækken 9
4600 Køge
Du skal varsle din returnering indenfor 14 dage, før du sender din ordre retur til os.
Du har ansvaret for returvaren
Vær opmærksom på, at med de nye regler er det er dig, der har ansvaret for returvaren, indtil den er i vores varetægt igen. Pak derfor varen forsvarligt ind, og brug et anerkendt transportfirma. Husk at få en kvittering ved afsendelsen, så pakken er forsikret under transporten. Pakken skal sendes retur som pakke, da du ellers ikke er forsikret.
Vær desuden opmærksom på, at du skal returnere varen i ubrugt og ubeskadiget stand for at få alle dine penge retur. Det vil bl.a. sige:
– at varerne skal pakkes forsvarligt ind i bobleplast og emballage tilsvarende den, du modtog pakken i
– at varerne ikke må være taget i brug
– at varerne skal returneres i originale poser, æsker mv.
Returemballage, returfragt, gebyrer mv.
Gem den emballage, du modtager dine varer i, til du er sikker på, du ønsker at beholde varerne. Gikisa.dk refunderer ikke de omkostninger, du måtte have til returemballage, når du vælger at returnere en vare. Vi refunderer heller ikke returfragt og evt. gebyrer du måtte have haft til bank, kreditkort eller betalingssystem, da du betalte ordren.
Retur efter ibrugtagning
Ifølge nye EU-regler, som trådte i kraft pr. 13/6-2014, har du lov til at returnere en vare, efter du har taget den i brug. Det er dog forretningens (i dette tilfælde Gikisa ApS) vurdering ud fra varens stand ved modtagelsen, hvor stor en del af varens oprindelige salgspris, vi vil refundere. Da Gikisa ApS ikke sælger brugte varer, vil varer, som bærer præg af at være taget i brug, blive sat til en meget ringe værdi. Lægger du hertil, at du selv skal betale returomkostningerne mv., vil du ofte være bedre stillet, hvis du sælger den brugte vare til anden side.
Er du ikke tilfreds med vores vurdering af og refusion vedr. en ibrugtagen vare, har du mulighed for at klager til Forbrugerklagenævnet. Læs mere her.
Er du i tvivl, så skriv til info@gikisa.dk inden du sender varen retur.
Hvornår får du pengene retur?
Når din returvare er modtaget på ovenstående adresse og vurderet af Gikisa ApS, tilbagebetaler vi det aktuelle beløb til det kreditkort, varen er betalt med. Retursager behandles indenfor 2-3 hverdage. Vær dog opmærksom på, at der kan gå noget tid inden beløbet er tilgængeligt på din konto, afhængig af hvilken betalingsmetode, du har benyttet.
Læs mere om retur- og fortrydelsesret ved E-handel på Konkurrence- & Forbrugerstyrelsens hjemmeside Forbrug.dk.
Reklamationsret
Du har som forbruger 2 års reklamationsret. Har du tilpasset eller anvendt en vare på en måde, som skønnes som misbrug, bortfalder reklamationsretten. Såfremt du reklamerer 7-24 måneder efter varens modtagelse, skal du bevise, at fejlen var til stede ved købstidspunktet. Kontakt Gikisa ApS inden varen afsendes.
Personlige oplysninger
Ingen personlige oplysninger der registreres hos Gikisa ApS bliver på noget tidspunkt overdraget, solgt eller gjort tilgængelige for tredjemand. Alle informationer opbevares på betryggende vis, og er kun tilgængelige for betroede medarbejdere hos Gikisa ApS.
Priser
Gikisa ApS bestræber sig på altid, at have opdaterede priser anvist ud fra underleverandørenes gældende prislister.
Skulle der derfor fra vores leverandørs side være prisstigninger vil disse ændre sig uden varsel, lige som evt. prisnedsættelser.
Samtidig arbejder vi også med, at tilbyde produkter i kampagner der prismæssig ligger under de gældende priser anvist af vores leverandører.
Klagemuligheder – oversigt og links
Har du en klage over et produkt, købt i vores Webshop, kan der sendes en klage til:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
Link: www.forbrug.dk
Naturlige & Sunde Kirsebær
Vores kunder fortjener det bedste